2016

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Massor. Blivit tsm, gjort slut, träffats ändå, blivit tsm igen. Sånt som jag aldrig skulle göra, så gjorde jag det ändå. 
Vilken jädra tur. 

 

Det hände mycket 2016 eftersom att början av året var slutet på en lång asienresa.
Det känns som att det var ett helt liv sedan. 

 

Vilka länder besökte du?

Jag hann nog med Thailand och Fililipinerna.

 

 
En mobilanteckning:

 

 
Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?

Beslutsamhet. Ev mindre eftertänsamhet. Katt. Mindre ångest. 

 

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?

När vi firade in 2016 i Bangkok och kysste kineser. Samt när vi landade i Sverige den 15 februari och jag insåg att jag aldrig mer kommer att känna mig hemma här. 

 

En gång du grät:

Jag har gråtit otippat lite under 2016.  Har känt mig håglös 90% av tiden. Och då kommer det inte så mycket tårar. Det känns i n g e n t i n g. 

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Lel. Heltidsjobb, på riktigt jobb, 8-17 jobb, jaja. osv osv. Vågat lämna något som jag inte alls mådde bra av, chansa lite. Det kanske skiter sig, vi får se. 

 

Och din största framgång privat?

Att jag mått skevt och var i ett konstant anti-klimax tillstånd alleldes för länge, men kravlat mig därfiån. Bestämt mig. Vågar drömma igen. Och så har jag fått nya vänner detta år, mestadels genom Martin, tycker om om om. 

 
Bästa tv-serie?

Skam, orange is the new black. 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?

Ingen annan rör mig som du 
Fragile 
Valborg 
Den första är alltid gratis 
Hello 

Vad önskar du att du gjort mer?

Pratat, berättat.

Den maträtt du åt oftast 2016?

Tacos, mängder av bakis pizza. 

 Vad fick dig att må bra?

 
Dom här, för att de har sämre alkosinne än vad jag har. 

Och dom här, jag hade aldrig överlevt 2016 utan dom. Fast det vet dom inte. 

Vem saknade du?

Farfar.

 

Vad är du mest stolt över?

Jag har lärt mig när jag ska va tyst och när jag ska ta kampen. Fast ibland tagit den ändå. 
Börjat sluta tro att alla andra har så jävla rätt. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0