lll

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade helt totalt hemifrån. Utan att åka hem till mina skapare var och varann dag. Senare på året blev jag sambo med pojke för första gången. Rökte (lol) Var i Halmstad, kramade Thomas Stenström. Var i London, klädde ut mig till piga. 
 
 
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Jag har påbörjat en tyck-om-dig-själv-kurs. Hemma-meck. Men ändå. Det är fan viktigt.
 
Vilka länder besökte du?
England. Sverige (så jävla lökigt att skriva Sverige) Turkiet. 
 
 
 
Blev någon/några av dina vänner/bekanta föräldrar i år?
Det här är året som många  i min egen ålder ev några år äldre har blivit föräldrar. Så fint. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Om vi ska tala om materiella ting så köpte jag min dator och va fan glad ända in till benmärgens slut i ca fem minuter.
 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Bestämt mig för saker. Gått vidare. Och varit mer egocentrisk. Man skulle ändå ta sista shoten ibland också.
 
 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Velat och varit osäker. 
 
 
 
Största framgång på det privata planet?
Mot årets slut mindre panikslagen över relationer till vänner. Jag har lärt mig otaliga saker om vänskap i år. 
 
 
Favoritprogram på TV?
Skämsprogram: Paradise Hotel. Även Historieätarna, det är det roligaste jag har sett. Seriöst nu, det roligaste jag sett. 
 
 
Bästa boken du läste i år?
 
Jag har varit rätt dålig överlag på att läsa i år.
"Det handlar om dig" Sandra Beijer läste jag ut på ett par timmar. Så bra bok.

Bästa köpet?
Allt som har med inredning att göra. Och 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Åt mat med släkten. Och firade hemma på landet och alla va så fina och engagerade och jag va så fruktansvärt genomlycklig den dagen. (inte dagen efter) (wow bidrar till den ökande alkoholkonsumtionen)
 
 
Största misstaget?
Jag tror fortfarande inte på att ångra saker. Om något, att jag inte har sagt ifrån NÄR DET FAKTISKT verkligen varit läge att göra det. För att jag vikt mig och llåtit människor förminska mig. 
 
Vad fick dig att må bra?
Vänner, bra arbetskollegor. Chips (jag har ätit så mycket chips i år.) Pappa. Mat. Provia. (verkligen inte träning för jag har tränat ingenting detta år lols) Feminism-vågen. Älskar den. 
 
 
 
Beskriv 2014 med tre ord:
Blålera, fylla & syrefattigt.
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I ärlighetens namn, ledsnare. Det har mestadels varit ett år i dy. Även lärorikt och fruktansvärt roligt. 
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Valet 14 september. För att jag var fruktansvärt bakfull och satt som röstmottagare hela natten. Sen grät jag på vägen hem för att resultat bara va sorgligt, skamset osv. 
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
 
Halmstad - Linnea Henriksson
 
Like I Can - Sam Smith 
Verisonen på sound cloud <3<3<33

Var är vi nu? - Kent
För att den beskriver allt jag kände i början av året. Alllt. Varenda sprakande känsla. Jocke 4 president. 

Färger på natten - Kent 

Forever young - Thomas Stenström 
När vi hörde massa nya låtar av Thomas när vi var på grönan <3333333333
 
 

Kommentarer
Postat av: agnes

åh, thomas <3

2015-01-23 @ 13:47:21
URL: http://kapitulera.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0