Elva. En person du beundrar.


Syster. För att hon tänker "jag skiter väl i vad andra tycker". För att hon säger till mig att inte låta andra trycka ner mig. För att hon vågar säga ifrån när hon  tycker att något är fel och för att hon har byfåne mössa på sig när hon är hemma på landet. För att hon vågar åka till andra sidan jorden och för att hon är bra på allt hon bestämmer sig för att bli bra på. För att hon säger åt mig att aldrig sluta kämpa och för att hon gör p gubbar på allvar. För att hon har det bästabästa asgarvet (fult ord) och för att hon blir så helvetesjävlaskrik arg när hon blir arg. (vill också kunna bli skrikåbråkarg haha)För att hon är den som håller i farfar när han svimmar och för att hon sjunger även fast hon inte sjunger ett endaste ord rätt. 


För att hon bakar åt mig
. Och för att hon hatar rutiner. För att hon klär sig i det hon tycker är snyggt och för att hon blir rastlös av att sitta still. För att hon kan stå för det hon tycker och för att hon liksom kan se det positiva i allt. För att hon festar som att det inte fanns någon morgondag och för att hon är så jävla bra på att släppa taget om saker och gå vidare. 

Hon är min bästaste och lite för många mil ifrån mig för att jag ska kunna vara arg på henne. Typ så ja.


Kommentarer
Postat av: isabelle

åh va fint. har också en storasyster som verkar vara lik din.

2012-02-06 @ 00:38:58
URL: http://bisous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0