Örnonsus? Här är en liten del av mig. Therese Petersson.

Jag tänkte så här. Vem är jag? Sen så tänkte jag att jag inte riktigt vet egentligen.
Och så kom jag fram till att jag ändå kan berätta lite av det jag vet för er.
Ifall någon skulle undra någongång.

Therese Petersson heter jag. Fyndigt, påhittigt och lätt att komma ihåg. Skyll på Petersson släkten. Inte på mig. Jag är 17 år, går andra året på John Bauer Gymnasiet, inriktning media. Och helt plöstsligt låter  det här som ett dåligt försök till ett cv. Det va ju inte meningen.

Jag tänker mycket. Okej. Jag tänker för mycket. Jag kan inte leva utan nusse (min kudde) och tycker att cornflakes, fil och kanel och socker är ruskigt gott. För det är så gott när flingorna blir sådär mjuka och sega. Jag läser. Jag bor hemma. Jag bor inte hemma.(Det tog ett år för mina vackra classmates att förstå det här med alla mina hem. Så jag skippar nog att förklara det här. Fast egentligen är det inte krångligt.)

Det är svårt att beskriva sig själv. Men, konstig, kort(hela 159cm), skrattar för mycket och åt allt. Väldigt blyg med människor jag inte känner och när det är mycket människor. Och helt tvärtom med människor som står mig nära. Okej. Jag är högljud också. Jag skriker och har mig. För att bryta mönster, stämmnigar osv.

Jag lyssnar på svensk musik och dansar ganska så ofta till nicke & nilla. Jag tycker om saker som gör ont i hjärtat och ser väldigt gärna och ofta mitt liv som en film. Allt jobbigt kan bli så mycket roligare då. Prova! Och en sak till. jag är velig (det har jag fått från mamma haha). Velar om allt ifrån frukostbröd till pojkar.

Tycker ni om det jag gör så får ni så där väldigt gärna stanna. Blir så ensamt här annars.
och förstår ni fortfarande inte vem den här vimisiga öronsusaren är
så kan ni läsa ett tal som en vän skrev till mig här, eller läsa om en massa saker jag tycker om här. För att kanske få lite grepp om den här öronsus bloggerskan. Eller så hänger ni ba på.

Puss och kramkalas.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, raring.

Du fick mig att le så stort att mina mungipor för ont.



Måste fråga, du bor i Norrköping va? Tänkte på gymnasiet du går på. Jag själv bor i mitten av allt. Mitten av stockholm och Norrköping.

2011-12-30 @ 11:10:32
URL: http://neonfrida.blogg.se/
Postat av: Frida

haha, Jag lovar. Jag är inte guld på att blogga, mer värdelös på det.



Jaha, jag fick för mig det. Men då bor du ju inom södermanland?

Precis som jag.

2011-12-30 @ 11:54:24
URL: http://neonfrida.blogg.se/
Postat av: malle

himmelens fin du är min bästa vän. Och himmelens vad du skriver mysigt och personligt. Jag älskar dig. Ses imorgon, då ska vi dansa byxorna av oss

2011-12-30 @ 16:46:36
Postat av: föredetta annanas

men vidrig och äcklig då? dendu

2011-12-30 @ 18:49:02
URL: http://helenesoderstrom.blogg.se/
Postat av: Tebbe

sv malle: och du är himmelens fin du också min bästis. och jag är förhimla glad att jag har dig. och jag älskar dig. sådeså. Imorn ja, dåru bästis, då ska 2012 få se på grejer.

2011-12-30 @ 19:09:29
URL: http://oronsus.blogg.se/
Postat av: ehja

sv: ja men det kanske du har rätt i. smart i bland du är ja jag vet och jag har läst ut min bok. så fint och finfin vi borde hänga på bibblan latero

2011-12-30 @ 19:43:30
URL: http://helenesoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0